Riistaranta

Metsästysmaja myös vuokrakäyttöön

Tukikohtana toimii uudistettu metsästysmaja puhdasvetisen Takajärven rannalla. Riistaranta on talkoilla rakennettu maja, jota myös vuokrataan kesäaikana ulkopuolisille. Majalla on iso tupa, jossa seura mahtuu kokoontumaan erilaisiin tilaisuuksiin.

Nälän yllättäessä voi kokkailla purtavaa keittonurkkauksessa, joka vastaa varustelutasoltaan normaalia keittiötä; keittoastiat ja ruokailuvälineet löytyvät 12 henkilölle. Keittiö on varustettu nykyaikaisin mukavuuksin ja muun muassa sähköliesi ja -uuni, jääkaappi, mikro ja kahvinkeitin löytyvät varusteista. Yläkerrasta taas löytyy väsähtäneille makuuhuone, jossa on makuupaikkoja kuudelle hengelle. Tosin erämieshän ei aina sänkyä kaipaa ja makuupussimajoituksella mahtuu majalle useampikin henkilö yöpymään. Sängyissä on patjat, peitot ja tyynyt. Tuvan sisustusta on viimeksi päivitetty tammikuussa 2022.

Palellakaan ei tarvitse sateisena ja koleisena päivänä sillä sähkölämmitys takaa peruslämmön ja tunnelmoida voi takkatulen ääressä. Alakerran saunatiloista löytyvät saunan lisäksi pesuhuone ja WC. Kylmä- ja kuumavesi tulevat hanasta, joten järvestä sitä ei tarvitse kantaa.

Ulkona pihamaalla on vuonna 2020 pystytetty grillikota sekä rannassa laituri ja vene jäsenten sekä vuokralaisten käyttöön. Laajasta pihapiiristä löytyy puuliiteri ja ekokäymälä sekä metsästyksessä tarvittavat saaliinkäsittelytilat. Saunaillan iloksi voi myös tiedustella kylpypaljua, joka toimitetaan erillispyynnöstä saatavuuden mukaan.

Lähiympäristössä on helposti saavutettavissa hyvät kalastus- , metsästys-, marjastus-, sienestys- ja ulkoilumahdollisuudet (Seitsemisen kansallispuisto).