Velvoitteet

Vuosikokouksen päätöksien mukaan jäsenistölle kuuluu sääntöjenmukaisia velvoitteita, joita tulee suorittaa vuoden aikana. Näitä ovat muun muassa jäsen- ja liittymismaksut sekä talkoot. Näiden laiminlyömisestä yhdistys voi määrätä ja päättää seuraamuksia.

Jäsenmaksut:

Nuorisojäsen, alle 20 v: ei jäsenmaksua

Metsästävä jäsen: 85,-

Ei-metsästävä jäsen: 50,-

Vapaajäsen: ei jäsenmaksua (20,- jos haluaa Jahti-lehden)

Talkoot:

Talkoovelvoite: 1 päivä

Sanktio: 50,- / puuttuva päivä

Liittymismaksut:

100€ Paikkakuntalainen maanomistajajäsen

Paikkakunnalla vakituisesti asuva yksityinen henkilö, joka omistaa seuran alueen sisältä tai seuran alueeseen rajoittuvia maita vähintään 5 ha.

100€ Puolisojäsen

Metsästysseuran jäsenen puoliso tai avopuoliso.

200€ Ulkopaikkakuntalainen maanomistajajäsen

Toisella paikkakunnalla vakituisesti asuva yksityinen henkilö, joka omistaa seuran alueen sisältä tai seuran alueeseen rajoittuvia maita vähintään 10 ha.

200€ Perhejäsen

Metsästysseuran jäsenen lapset ja lapsenlapset.

300€ Vuokramaajäsen

Yksityinen henkilö, joka saa vuokrattua seuran alueen sisältä tai seuran alueeseen rajoittuvia maita vähintään 20 ha kaikelle metsästykselle.

Vuokramaajäsen hoitaa kaikki velvoitteet maanomistan suuntaan koko jäsenyytensä ajan. Mikäli vuokrasopimus jostain syystä katkeaa, käsitellään jäsenen jäsenoikeus seuran kokouksessa.

500€ Paikkakuntalainen maaton jäsen

Paikkakunnalla vakituisesti asuva yksityinen henkilö, joka ei omista maata.

2000€ Rahajäsen

Yksityinen ulkopaikkakuntalainen henkilö muiden kategorioiden ulkopuolelta, joka ei omista maata.

1500€ Rahajäsen, alle 30 vuotta

1000€ Rahajäsen, alle 20 vuotta

Vierasmaksut:

Vuosikortti: 210,- / kausi

Vieraskortti: 10,- / pvä / hlö

Vieraskortti: 50,- / pvä / hlö  (sis. metsäkauris)

Vieraskortti: 0,- / pvä / hlö  vain pienpedot